Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn
Učební osnovy
9. ročník
Německý jazyk
GESUNDHEIT – Was ist Gesundheit?, Ich und Sport, Essen, Trinken
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Přesahy do předmětu VOZ: - zdravý životní styl
Rozšiřující učivo: - tvoření množného čísla - vynechávání členu určitého/neurčitého u typických slov (oblečení, jídlo…) |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace
|
EINKAUFE - Kleidung, Corrina Hannes fehlt, Sofie hat einen neuen Pullover, Inga und ich machen Menschen glücklich, Lieber Günter, In dieser Minute
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- oblečení – obl. dle ročního období - skloňování (deklinace) příd.jmen.: - silné - slabé - smíšené - stupňování přídavných jmen - nepravidelné tvary stupňování - předložky se 4.p. - zkrácené tvary předložek |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Přesahy do předmětu VOZ: - hospodaření s penězi (s kapesným)
Rozšiřující učivo: - typy obchodů a jejich sortiment - použití sloves stát, a to kosten (u ceny) a stehen (pohyb) |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
|
ZU HAUSE - Ich und meine Familie, Was macht die Familie, Was möchtest du werden?
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Rozšiřující učivo: - vazba: Ich brauche…du sollst… |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí
|
WAS MACHEN WIR HEUTE - Wer geht wohin?, Nur keine Langeweile
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- zvratná slovesa - modální (pomocná) slovesa : müssen : können : wollen : dürfen - spojky měnící/neměnící slovosled věty - souvětí souřadné se spojkou deshalb |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
VOZ: -smysluplné trávení volného času
Rozšiřující učivo: - slovosled ozn. i táz. věty s časovaným slovesem a infinitivem |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace
|
IM RESTAURANT - Wo ist das Restaurant?, Im Café, Im Restaurant neben dem Kino, Das isst man bei uns und anderswo, Was isst man wann?
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- perfektum pravidelných sloves se sein/haben - jídelní lístek - objednávka |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Přesahy do předmětu VOZ: - zásady společenského chování
Rozšiřující učivo: - používán man - typická jídla ke snídani/k obědu/k večeři |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Jsme Evropané
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
|
IM THEATER - An der Theaterkasse, Wie viel macht das?, Wir sind zu spät dran!
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- perfektum nepravidelných sloves - perfektum u sloves s odlučitelnou/neodlučitelnou předponou |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Přesahy do předmětu VOZ: - kultura (divadelní představení - zásady společenského chování při návštěvě divadla |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
|
WIR VERREISEN - Wir packen unsere Koffer, Auf dem Bahnhof, Gute Reise, Im Zug von München nach Köln, Wir reissen mit dem Zug oder Auto
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vazba es gibt - časování sloves s odlučitelnou předponou - slovesa s neodlučitelnou předponou - dopravní prostředky |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
VOZ: - dopravní výchova:
Rozšiřující učivo: - sloveso wissen |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
|
WIEDER FERIEN UND DIE ARBEIT – Traumreisen, Deutschland, Österreich und die Schweiz, Wohin fahrt ihr in diesem Urlaub
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- souvětí:slovosled s časovaným slovesem a infinitivem - povolání/ zaměstnání - budoucí čas |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
Rozšiřující učivo: -pojmenování potřeb k výkonu povolání (př. tesař: kladivo, hřebík…) |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti
|