Škola opravdu nahoře - školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, č. j. ZSaMS 266/2022
Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn

Učební osnovy

9. ročník


Anglický jazyk


Mgr. Lenka Dvořáková, 3  týdně, P
POSLECH S POROZUMĚNÍM
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9101
    rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
    • hovoří o své rodině, známých, kamarádech, věcech a zvířatech ze svého blízkého okolí
    • využívá angličtinu k řešení problémů
    • vyjadřuje vztahy k věcem, zvířatům a osobám ze svého okolí
    • rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, vyhledává v textech známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky
    • rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci
  • 9102
    rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, který se týká osvojovaných témat

    • využívá angličtinu k řešení problémů (poradí)
    • vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
    • stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy i konverzace, vyžádá jednoduchou informaci

zvuková a grafická podoba jazyka – rozvíjení dostatečně srozumitelné výslovnosti a schopnosti rozlišovat sluchem prvky fonologického systému jazyka, slovní a větný přízvuk, intonace, ovládání pravopisu slov osvojené slovní zásoby

  • lidé, škola, u lékaře, živočichové
  • můj život, reálie, závava, povolání, volný čas, cestování, denní program

• vztažná zájmena
• vztažné věty
• přítomný čas

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

Základní podmínky života

Ekosystémy

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

Estetická výchova

9. ročník

SUBJEKTIVITA, KOMUNIKACE A VLIV OKOLÍ

Dějepis

9. ročník

ROZDĚLENÝ A INTEGRUJÍCÍ SE SVĚT

Dějepis

9. ročník

MODERNÍ DOBA

MLUVENÍ
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9201
    zeptá se na základní informace a adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích

    • hovoří o svých zájmech a životním stylu
    • vyjadřuje budoucnost
    • rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory
    • rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci
    • vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
    • písemně, gramaticky správně, tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty
  • 9202
    mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech
    • hovoří o svých záhadách
    • popíše záhady ve světě
    • využívá angličtinu k řešení problémů
    • rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, vyhledává v textech známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky
    • rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci
    • vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
    • písemně, gramaticky správně, tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty
    • stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy i konverzace, vyžádá jednoduchou informaci
  • 9203

 

slovní zásoba – rozvíjení dostačující slovní zásoby k ústní i písemné komunikaci vztahující se k probíraným tematickým okruhům a komunikačním situacím; práce se slovníkem

  • rodina, škola, volný čas
  • práce s texty z novin, časopisů a web. stránek

• poskytování rady a pomoci
• základní slovní zásoba
• minulý čas

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

Dějepis

9. ročník

ROZDĚLENÝ A INTEGRUJÍCÍ SE SVĚT

ČTENÍ S POROZUMĚNÍM
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9301
    vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech
    • hovoří o svých zájmech a životním stylu
    • zná hudební styly, televizní programy, …
    • rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory
    • rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci
    • vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
    • písemně, gramaticky správně, tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty
  • 9302
    rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace
    • hovoří o svém dnu
    • zná fráze k tématu
    • rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory
    • rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci
    • vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
    • písemně, gramaticky správně, tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty

  • práce s texty z novin, časopisů a web. stránek
  • slovní zásoba – žáci si osvojí a umí používat základní slovní zásobu v komunikačních situacích probíraných tematických okruhů a umí ji používat v komunikačních situacích, práce se slovníkem 

• životní styl
• vyjadřování budoucnosti

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Princip sociálního smíru a solidarity

Multikulturalita

Lidské vztahy

Kulturní diference

Etnický původ

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Jsme Evropané

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Rozvoj schopností poznávání

PSANÍ
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9401
    vyplní základní údaje o sobě ve formuláři

    • písemně, gramaticky správně, tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty
  • 9402
    napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat

    • vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
    • písemně, gramaticky správně, tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty
  • 9403
    reaguje na jednoduché písemné sdělení

  • základní gramatické struktury a typy vět, jsou-li součástí pamětně osvojeného repertoáru (jsou tolerovány elementární chyby, které nenarušují smysl sdělení a porozumění)
  • formulář, dopis, pohlednice
  • reakce na dopis, e-mail, sms

• minulý čas
• předpřítomný čas

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Fungování a vliv médií ve společnosti

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení