Škola opravdu nahoře - školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, č. j. ZSaMS 266/2022
Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn

Učební osnovy

8. ročník


Anglický jazyk


3  týdně, P
POSLECH S POROZUMĚNÍM
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9101
    rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
    • hovoří o typech zaměstnání, o brigádách a pracovních zkušenostech
    • využívá angličtinu k podání inzerátu ohledně práce
    • vyjadřuje vztahy mezi současným dějem průběhovým a prostým
    • rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, vyhledává v textech známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky
    • rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci
  • 9102
    rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, který se týká osvojovaných témat
    • popíše rozdíl mezi životem kdysi a dnes
    • využívá angličtinu k popisu důležitých událostí z minulosti
    • vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
    • stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy i konverzace, vyžádá jednoduchou informaci

zvuková a grafická podoba jazyka – rozvíjení dostatečně srozumitelné výslovnosti a schopnosti rozlišovat sluchem prvky fonologického systému jazyka, slovní a větný přízvuk, intonace, ovládání pravopisu slov osvojené slovní zásoby

  • lidé, škola, u lékaře, živočichové
  • můj život, reálie, závava, povolání, volný čas, cestování, denní program
  • druhy povolání
  • přítomný čas

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Jsme Evropané

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

MLUVENÍ
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9201
    zeptá se na základní informace a adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích
    • popíše svůj den, své koníčky
    • zná různé styly – hudební, v oblékání, …
    • vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
    • stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy i konverzace, vyžádá jednoduchou informaci
  • 9202
    mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech
    • popíše zdravý životní styl
    • využívá angličtinu ke konverzaci u lékaře
    • vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
    • stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy i konverzace, vyžádá jednoduchou informaci
  • 9203
    vypráví jednoduchý příběh či událost; popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života
    • vyhledává a zpracovává informace o V.B.
    • používá dvojjazyčný slovník
    • jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích
    • sestaví jednoduché (ústní i písemné) sdělení týkající se situací souvisejících s životem ve Velké Británii
    • vypráví o Velké Británii, vyjmenuje významná místa

slovní zásoba – rozvíjení dostačující slovní zásoby k ústní i písemné komunikaci vztahující se k probíraným tematickým okruhům a komunikačním situacím; práce se slovníkem

  • rodina, škola, volný čas
  • práce s texty z novin, časopisů a web. stránek
  • místo kde žiji, popis osoby, denní  program
  • objevy minulosti
  • mezníky objevů
  • minulý čas průběhový i prostý
  • nepravidelná slovesa

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Princip sociálního smíru a solidarity

Multikulturalita

Etnický původ

Lidské vztahy

Kulturní diference

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Jsme Evropané

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

ČTENÍ S POROZUMĚNÍM
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9301
    vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech
    • vyhledává a zpracovává informace o Austrálii
    • používá dvojjazyčný slovník
    • jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích
    • sestaví jednoduché (ústní i písemné) sdělení týkající se situací souvisejících s životem v Austrálii
    • vypráví o Austrálii, vyjmenuje významná místa
  • 9302
    rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace

  • práce s texty z novin, časopisů a web. stránek
  • slovní zásoba – žáci si osvojí a umí používat základní slovní zásobu v komunikačních situacích probíraných tematických okruhů a umí ji používat v komunikačních situacích, práce se slovníkem 

• druhy zájmů
• možnosti trávení volného času
• předpřítomný čas
• příliš/ mnoho

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Princip sociálního smíru a solidarity

Multikulturalita

Etnický původ

Lidské vztahy

Kulturní diference

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

PSANÍ
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9401
    vyplní základní údaje o sobě ve formuláři
  • 9402
    napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • 9403

  • základní gramatické struktury a typy vět, jsou-li součástí pamětně osvojeného repertoáru (jsou tolerovány elementární chyby, které nenarušují smysl sdělení a porozumění)
  • formulář, dopis, pohlednice

• nemoci
• části lidského těla
• spojky ale, ačkoli
• způsobová slovesa

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Princip sociálního smíru a solidarity

Multikulturalita

Etnický původ

Lidské vztahy

Kulturní diference