Škola opravdu nahoře - školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, č. j. ZSaMS 266/2022
Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn

Učební osnovy

7. ročník


Německý jazyk


0+2  týdně, P
ERSTE SCHRITTE - das ABC, Grüsse, Farben, Namen, Zahlen, Leute und Länder, Internationalismen
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • ERSTE SCHRITTE - das ABC, Grüsse, Farben, Namen, Zahlen, Leute und Länder, Internationalismen
    - rozpozná známá slova a slovní spojení (např. pozdravy, názvy měst, států)
    - použije základní zdvořilostní obraty (pozdravy, oslovení, rozloučení, poděkování)
    - správně hláskuje, vyslovuje

  • - pozdravy v německy mluvících zemích
  • - německá dívčí, chlapecká a zvířecí jména
  • - německá města, osobnosti
  • - určitý člen
  • - základní číslovky  0-100
  • - orientační pokyny (světové strany: pravá, levá...)
  • - názvy evropských  států (Francie, Německo, ČR…)

Komentář

Přesahy do předmětu - Zeměpis:

- práce s mapou, vyhledávání evropských států

 

Rozšiřující učivo:

- počty: základní matematické úkony

- skládání složitých číslovek

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

ICH HEISSE, ICH WOHNE… - Zusammen, Wer ist das? Wer wohnt wo?, Neu in der Schule, Wir lesen Comics, Familiensuche, Wie alt bist du? Meine Adresse, Formular, Projekt „ICH“
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • ICH HEISSE, ICH WOHNE…
    - popíše sebe samého, sdělí základní informace o sobě
    - dokáže odpovědět na otázky, které se týkají jeho místa bydliště
    - dokáže vyplnit jednoduchý formulář
  • ICH HEISSE, ICH WOHNE… 2
    - popíše sebe samého, sdělí základní informace o sobě
    - dokáže odpovědět na otázky, které se týkají jeho místa bydliště
    - dokáže vyplnit jednoduchý formulář

  • - řadové číslovky
  • - slovosled věty oznamovací (V-jednoduchá)
  • - slovosled věty tázací (V-jednoduchá)
  • - neurčitý člen
  • - zjišťovací otázky (ja/nein)
  • - 1. os. j. č. + 2.os. j. č. pravidelných sloves

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Sebepoznání a sebepojetí

MEINE FAMILIE - Bei uns zu Hause, Familienfotos, Das ist Familie Nowak. Corinne erzählt, Wie alt sind diese Leute?, Gegenteile, Bildergeschichte, Zu Hause
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • MEINE FAMILIE
    - je schopen představit vlastní rodinu
    - umí popsat rodinnou fotografii
    - umí vyprávět podle obrázkového příběhu
  • MEINE FAMILIE - 2
    - umí používat přivlastňovací zájmeno můj/tvůj

  • - 3.os. j.č. pravidelných sloves
  • - mein/meine v pádech
  • - dein/deine v pádech
  • - slovosled oznamovací věty (jednoduché v.)
  • - 1 – 3.os. mn.č. pravidelných sloves
  • - vazba von/ Pamelas Mutter
  • - slovosled W-otázek

Komentář

Rozšiřující učivo:

- sein/ihr v pádech

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

MEINE FREUNDE - Zum Trainig, Meine Freunde, Meine Clique, Projekt „Mein Freund“, Rate mal! Wer ist das?
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • MEINE FREUNDE
    - umí představit a popsat svého kamaráda/své kamarády, uvede jejich věk, sdělí, kde bydlí
    - umí používat nepravidelné sloveso sein

  • časové údaje (dny v týdnu, hodiny)
  • lidské tělo
  • popis osoby
  • nepravidelné sloveso sein

Komentář

Rozšiřující učivo:

- předložka um u časových údajů

- rozdíl um/ es ist

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

Psychohygiena

SCHULE – Schulsachen, Was ist richtig?, Was passt zusammen?, Wir spielen Schule , Meine Schulsachen, Wie heisst das auf Deutsch
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • SCHULE
    - dokáže pojmenovat předměty
    - umí pojmenovat školní potřeby
  • SCHULE - 2
    - za pomoci přídavných jmen dokáže jednoduchým způsobem popsat šk. potřeby
    - umí používat nepravidelné sloveso haben

  • nepravidelné sloveso haben
  • vlastnosti
  • školní potřeby
  • aus
  • in
  • přídavná jména

Komentář

Rozšiřující učivo:

- používání kein v 1.p.č.j.

IN DEN FERIEN - Wer wohnt wo?, Wohin möchten sie fahren?, Grüse aus …
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • IN DEN FERIEN
    - umí používat nepravidelné sloveso fahren
  • IN DEN FERIEN - 2
    - je schopný napsat krátký pozdrav z dovolené/z prázdnín/z výletu
    - je schopný sdělit konkrétní informaci nebo se na ni zeptat

  • časování slovesa fahren
  • vazba „ich möchte“
  • nach/in

Komentář

Přesahy do předmětu - Zeměpis:

- práce s mapou, jednoduchá charakteristika státu, města a místa dovolené, pobytu, výletu

 

Rozšiřující učivo:

- záporové věty, používání nicht

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace