žák:
- 9401
• Žák popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku příchodu nových etnik, christianizace a vzniku států. • Vymezí úlohu církve a víry v životě středověkého člověka. • Charakterizuje vztah křesťanství ke kacířství a jiným věroukám.
- 9402
• Žák porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti.
- 9403
• Žák objasní situaci Velkomoravské říše a vnitřní vývoj českého státu a postavení těchto státních útvarů v evropských souvislostech. • Rozpozná základní prvky románské kultury a jmenuje nejvýznamnější románské památky v Čechách a na Moravě.
- 9404
• Žák vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka, konflikty mezi světskou a církevní mocí, vztah křesťanství ke kacířství a jiným věroukám. • Objasní nové myšlenky žádající reformu církve včetně reakce církve na tyto požadavky.
- 9405
• Žák vysvětlí příčiny znovuobjevení antického ideálu člověka.
|
-
nový etnický obraz Evropy utváření států ve východoevropském a západoevropském kulturním okruhu a jejich specifický vývoj
-
islám a islámské říše ovlivňující Evropu (Arabové, Turci)
-
Velká Morava a český stát, jejich vnitřní vývoj a postavení v Evropě
-
křesťanství, papežství, císařství, křížové výpravy
-
struktura středověké společnosti, funkce jednotlivých vrstev
-
kultura středověké společnosti – románské a gotické umění a vzdělanost
|
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Mezilidské vztahy
|
Zeměpis
7. ročník
REGIONY SVĚTA
Hudební výchova
7. ročník
HUDBA A ČAS
Výtvarná výchova
7. ročník
UDÁLOSTI
| |