Škola opravdu nahoře - školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, č. j. ZSaMS 266/2022
Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn

Učební osnovy

7. ročník


Hudební výchova


1  týdně, P
VOKÁLNÍ ČINNOST
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9101
    • srovná hudební přehrávače dnes a dříve
    • vysvětlí, jak je možné získat nahrávku (počítač, nahrávací studio)
    • vymýšlí jednoduché hudební hry pro své spolužáky



  • Hudební přehrávače a hudební nosiče
  • Hudební hry

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Etnický původ

Lidské vztahy

Kulturní diference

HLAS
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9102
    • vyjádří vlastními slovy názor na společně vyslechnuté pěvecké číslo
    • vyhledává možnosti nápravy hlasové nedostatečnosti
    • ve skupině nacvičí píseň a předvede ji spolužákům
    • vyjádří svůj názor na vystoupení ostatních spolužáků

  • O lidském hlase
  • Hlasová hygiena

Komentář

Vystoupení

Soutěže

REPRODUKCE A HRA
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9103
    • zopakuje delší rytmická cvičení
    • doprovodí rytmicky tempově odlišné písně

  • Reprodukce
  • Hra na Orffovy hudební nástroje
  • Improvizace

HUDBA A DIVADLO
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9104
    • uvede základní znaky muzikálu
    • vyjádří svůj názor na muzikál
    • zazpívá s ostatními muzikálovou píseň


Muzikál

Komentář

Návštěva divadla

Nácvik muzikálu/ zpěv a tanec/

HUDBA A TANEC
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9105
    • vysvětlí rozdíly mezi jednotlivými druhy tanců
    • pantomimicky napodobí jeden z tanců a spolužáci budou hádat správnou odpověď
    • předvede základní kroky společenských tanců

  • Tanec: pantomima, lidový tanec
  • Společenské tance
  • Jednoduché taneční kroky

Komentář

Předvádění a napodobování

POLYFONIE (mnohohlas)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9106
    • rozliší homofonii a polyfonii v ukázkách
    • napíše svůj názor na koncert, kterého se zúčastnil, a obhájí si svůj názor před ostatními spolužáky
    • Orientuje se v notovém zápise

  • Polyfonie
  • Kánon a fuga
  • Koncert
  • Noty

Komentář

Předvádění a napodobování

HUDBA A ČAS
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9107
    • vyjmenuje nejznámější skladatele symfonií a symfonických básní
    • na základě poslechu nahrávek uvede hlavní znaky romantické hudby

  • Sonáta
  • Symfonie
  • Symfonická báseň
  • Duchovní a světská hudba

Komentář

Přednáška

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Dějepis

7. ročník

KŘESŤANSTVÍ A STŘEDOVĚKÁ EVROPA