Škola opravdu nahoře - školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, č. j. ZSaMS 266/2022
Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn

Učební osnovy

7. ročník


Anglický jazyk


3  týdně, P
POSLECH S POROZUMĚNÍM
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9101
    rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
    • hovoří o svých zájmech a kulturních pořadech
    • využívá angličtinu k řešení problémů (poradí)
    • vyjadřuje vztahy mezi minulým a současným dějem
    • rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, vyhledává v textech známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky
    • rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci
  • 9102
    rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, který se týká osvojovaných témat
    • porovná rozdíly
    • sdělí základní informace o Velké Británii
    • hodnotí své dojmy za použití běžných anglických frází

zvuková a grafická podoba jazyka – rozvíjení dostatečně srozumitelné výslovnosti a schopnosti rozlišovat sluchem prvky fonologického systému jazyka, slovní a větný přízvuk, intonace, ovládání pravopisu slov osvojené slovní zásoby

  • lidé, škola, u lékaře, živočichové
  • můj život, reálie, závava, povolání, volný čas, cestování, denní program

- vzájemné představování
- členové širší rodiny
- rodokmen
- použití zájmen
- minulý čas

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Výchova k občanství a zdraví

7. ročník

Člověk ve společnosti

Zeměpis

7. ročník

REGIONY SVĚTA

Zeměpis

7. ročník

LIDÉ NA ZEMI

MLUVENÍ
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9201
    zeptá se na základní informace a adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích
    • popíše své povinnosti a problémy, zákazy a povolení
    • využívá angličtinu k řešení problémů (poradí)
    • vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
    • stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy i konverzace, vyžádá jednoduchou informaci
  • 9202
    mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech
    • využívá prostředků běžné hovorové angličtiny k vzájemné komunikaci, účinně komunikuje s příslušníky jiných národů, zejména se svými vrstevníky
    • popíše své zkušenosti z prázdnin, vyjádří, co dělal v minulosti a na totéž se zeptá
    • hodnotí své dojmy za použití běžných anglických frází
  • 9203
    vypráví jednoduchý příběh či událost; popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života
    • hovoří o svém oblíbeném filmu, hudbě, knize či divadelním představení
    • využívá prostředků běžné hovorové angličtiny k vzájemné komunikaci, účinně komunikuje s příslušníky jiných národů, zejména se svými vrstevníky
    • hodnotí své dojmy za použití běžných anglických frází

slovní zásoba – rozvíjení dostačující slovní zásoby k ústní i písemné komunikaci vztahující se k probíraným tematickým okruhům a komunikačním situacím; práce se slovníkem

  • rodina, škola, volný čas
  • práce s texty z novin, časopisů a web. stránek
  • místo kde žiji, popis osoby, denní  program

- nad mapou Velké Británie
- stupňování přídavných jmen
- srovnání
- některé zeměpisné pojmy

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Jsme Evropané

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

Výchova k občanství a zdraví

7. ročník

Člověk ve společnosti

Výtvarná výchova

7. ročník

UDÁLOSTI

Zeměpis

7. ročník

REGIONY SVĚTA

Zeměpis

7. ročník

LIDÉ NA ZEMI

ČTENÍ S POROZUMĚNÍM
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9301
    vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech
    • hovoří o svých zájmech a kulturních pořadech
    • vyjadřuje vztahy mezi minulým a současným dějem
    • rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory
    • rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci
    • vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku
    • písemně, gramaticky správně, tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty
  • 9302
    rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace
    • hodnotí své dojmy za použití běžných anglických frází
    • pojmenuje příbuzenské vztahy
    • převypráví děj probíhající v minulosti za použití správného času
    • čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu
    • jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích

  • práce s texty z novin, časopisů a web. stránek
  • slovní zásoba – žáci si osvojí a umí používat základní slovní zásobu v komunikačních situacích probíraných tematických okruhů a umí ji používat v komunikačních situacích, práce se slovníkem 

- orientace ve městě
- přídavná jména
- použití určitého a neurčitého členu
- použití zájmen a přivlastňovacího pádu
- užití přítomného času prostého pro budoucnost

Komentář

Vlastní – zdroje, pomůcky, atd. 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

PSANÍ
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9401
  • 9402
    napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat

    • používá dvojjazyčný slovník
    • sestaví jednoduché (ústní i písemné) sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tématickými okruhy
  • 9403

  • základní gramatické struktury a typy vět, jsou-li součástí pamětně osvojeného repertoáru (jsou tolerovány elementární chyby, které nenarušují smysl sdělení a porozumění)

- vyjádření času, předložky
- fráze běžné angličtiny
- místnosti
- minulý čas průběhový
- srovnání minulých časů

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Princip sociálního smíru a solidarity

Multikulturalita

Etnický původ

Lidské vztahy

Kulturní diference