Škola opravdu nahoře - školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, č. j. ZSaMS 266/2022
Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn

Učební osnovy

6. ročník


Anglický jazyk


3  týdně, P
POSLECH S POROZUMĚNÍM
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9101
    rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně
    • objedná si jídlo v restauraci, popíše přípravu jednoduchého jídla, zeptá se na množství potravin a doplní odpověď
    • hodnotí své dojmy za použití běžných anglických frází
  • 9102
    rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, který se týká osvojovaných témat
    • popíše postavu a obličej osoby
    • pojmenuje a popíše oblečení
    • pojmenuje některé domácí práce, vyjádří, že činnost probíhá právě teď, předvede, že si umí koupit oblečení

  • zvuková a grafická podoba jazyka – rozvíjení dostatečně srozumitelné výslovnosti a schopnosti rozlišovat sluchem prvky fonologického systému jazyka, slovní a větný přízvuk, intonace, ovládání pravopisu slov osvojené slovní zásoby
  • lidé, škola, u lékaře, živočichové
  • můj život, reálie, zábava, povolání, volný čas, cestování, denní program

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Princip sociálního smíru a solidarity

Multikulturalita

Etnický původ

Lidské vztahy

Kulturní diference

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Hodnoty, postoje, praktická etika

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Kooperace a kompetice

Komunikace

Mezilidské vztahy

Poznávání lidí

Kreativita

Psychohygiena

Seberegulace a sebeorganizace

Sebepoznání a sebepojetí

Rozvoj schopností poznávání

Výchova k občanství a zdraví

6. ročník

ŽIVOT VE SPOLEČNOSTI

MLUVENÍ
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9201
    zeptá se na základní informace a adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích
    • popíše postavu a obličej osoby, pojmenuje a popíše oblečení
    • vyjádří, že činnost probíhá právě teď
  • 9202
    mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech
    • pojmenuje některé domácí práce, vyjádří, že činnost probíhá právě teď
    • předvede, že si umí koupit oblečení
    • vypráví o oblíbených ročních obdobích, pojmenuje a popíše svátky během roku
  • 9203
    vypráví jednoduchý příběh či událost; popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života
    • popíše postavu a obličej osoby
    • vyjádří, že činnost probíhá právě teď
    • popíše oblíbené zvíře a jeho způsob života

  • slovní zásoba – rozvíjení dostačující slovní zásoby k ústní i písemné komunikaci vztahující se k probíraným tematickým okruhům a komunikačním situacím; práce se slovníkem
  • rodina, škola, volný čas
  • práce s texty z novin, časopisů a web. stránek
  • místo kde žiji, popis osoby, denní  program

- popis osob
- oblečení
- domácí práce
- přítomný čas průběhový
- srovnání přítomných časů

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Výchova k občanství a zdraví

6. ročník

NAŠE OBEC, REGION, KRAJ

Zeměpis

6. ročník

LIDÉ NA ZEMI

ČTENÍ S POROZUMĚNÍM
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9301
    vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech
    • vyjádří, co dělal v minulosti
    • pojmenuje běžné nemoci, předvede situaci u doktora
  • 9302
    rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace

  • práce s texty z novin, časopisů a web. stránek
  • slovní zásoba – žáci si osvojí a umí používat základní slovní zásobu v komunikačních situacích probíraných tematických okruhů a umí ji používat v komunikačních situacích, práce se slovníkem 

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Princip sociálního smíru a solidarity

Multikulturalita

Etnický původ

Lidské vztahy

Kulturní diference

Tělesná výchova

6. ročník

DROBNÉ HRY

Tělesná výchova

6. ročník

MÍČOVÉ HRY

PSANÍ
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 9401
  • 9402
    napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • 9403

  • základní gramatické struktury a typy vět, jsou-li součástí pamětně osvojeného repertoáru (jsou tolerovány elementární chyby, které nenarušují smysl sdělení a porozumění)

- rodina
- nakupování
- měsíce a roční období
- počasí
- zvyky a záliby
- řadové číslovky
- datum
- porovnání přítomných časů

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

Výchova k občanství a zdraví

6. ročník

NAŠE OBEC, REGION, KRAJ