Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn
Učební osnovy
4. ročník
Vlastivěda
MÍSTO, KDE ŽIJEME
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– mapy a plány: měřítko. světové strany, práce s mapou v krajině, nadmořská výška – naše vlast Česká republika – základy státního zřízení dem. státu ČR – kraje a krajská města – hlavní město Praha – Královéhradecký kraj – ČR: povrch, vodstvo, počasí a podnebí, půda a zemědělství, nerostné bohatství, průmysl – přírodní a kulturní zajímavosti ČR |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– pracuje s dostupnými aplikacemi – využívá jako informační zdroj i internet |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Poznávání lidí poznávání lidí (zkušenosti z cestování) ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí vztah člověka k prostředí (naše vlast, prezentace a referáty) VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování rozvíjení kritického myšlení, hledání způsobu řešení |
LIDÉ KOLEM NÁS
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– soužití lidí: spolupráce, mezilidské vztahy, komunikace – chování lidí: hodnocení a postoje, sebehodnocení a sebeúcta, zvládání vlastní emocionality, praktická etika dle potřeb žáků, kolektivu – pravidla chování a jednání v okolí i v digitálním světě, rizikové chování a jeho prevence – práva a povinností žáků školy, základní lidská práva a práva dítěte |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– pracuje s dostupnými aplikacemi – využívá jako informační zdroj i internet |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání formování studijních dovedností a postojů |
LIDÉ A ČAS
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– pravěk – Slovanské osídlení – doba pověstí, bájí a mýtů (Staré pověsti české) – Velkomoravská říše – Přemyslovci, Lucemburkové v českých dějinách – život ve středověku, husitství – Habsburkové v českých dějinách – státní svátky a významné dny |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– pracuje s dostupnými aplikacemi – využívá jako informační zdroj i internet |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Multikulturalita respektování kulturních, etnických a jiných odlišností OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace komunikace při skupinové práci VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občan, občanská společnost a stát pochopení významu řádu, pravidel a zákonů společnosti rozvíjení kritického myšlení |
Dopravní výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
|