Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn
Učební osnovy
4. ročník
Přírodověda
ROZMANITOST PŘÍRODY
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– živá příroda: houby, rostliny, živočichové (znaky, průběh a způsob života; životní potřeby a projevy; výživa, stavba těla, význam v přírodě) – neživá příroda: voda, vzduch, světlo a teplo, půda, význam pro život, oběh vody v přírodě – látky a jejich vlastnosti: třídění, změny látek a skupenství, vlastnosti, měření veličin se základními jednotkami – podmínky pro život – hospodářsky významné horniny a nerosty, energetické suroviny, zvětrávání – ekosystémy a významná společenstva – příroda a životní podmínky v jednotlivých ročních obdobích, proměny a princip střídání ročních období – ochrana přírody, chování v přírodě – jednoduché pokusy (badatelské činnost s přípravou, praktickou částí, prezentací výsledků) |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– pracuje v zadaných aplikacích – vyhledává informace pomocí digitálních technologií |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí vztah člověka k prostředí (ochrana přírody a péče o životní prostředí) Lidské aktivity a problémy životního prostředí lidské aktivity a problémy životního prostředí (sběr a třídění druhotných surovin) Základní podmínky života
Ekosystémy
|
ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– péče o zdraví: zdraví životní styl, zdravá strava a pitný režim; plánování vlastního volného času; prevence nemocí, úrazů; osobní, intimní i duševní hygiena – návykové látky, závislosti a zdraví: návykové látky, jejich odmítání, nebezpečí komunikace v online prostředí – osobní bezpečí: bezpečné chování a jednání v digitálním světě, bezpečné chování při sportech, doma; rizika v přírodě – osobní bezpečí, krizové situace: vhodné i nevhodné místo pro hru, bezpečné chování v rizikovém prostředí, bezpečné chování v silničním provozu, dopravní značky, prevence rizikových situací v dopravě a v dopravních prostředcích, průkaz cyklisty – mimořádné události a rizika ohrožení: první pomoc, praktický nácvik ošetření drobného poranění, IZS, HS, příčiny a prevence požárů, ochrana a evakuace |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– pracuje v zadaných aplikacích – vyhledává informace pomocí digitálních technologií |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí
|