Škola opravdu nahoře - školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, č. j. ZSaMS 266/2022
Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn

Učební osnovy

4. ročník


Anglický jazyk


Mgr. Lenka Dvořáková, 3  týdně, P
RECEPTIVNÍ A PRODUKTIVNÍ JAZYKOVÉ DOVEDNOSTI
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • POSLECH S POROZUMĚNÍM
    – reaguje jednoduchým způsobem na jednoduché pokyny a otázky učitele
    – porozumí slovům a frázím (pokud jsou pronášeny pomalu a zřetelně) osvojovaných témat, se kterými se opakovaně setkal (zejména má-li k dispozici vizuální oporu)
  • MLUVENÍ
    – pozdraví a poděkuje, sdělí jméno a věk
    – reaguje na jednoduché otázky
    – účastní se jednoduchých rozhovorů
    – sděluje jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • ČTENÍ S POROZUMĚNÍM
    – rozumí slovům, se kterými se dle tematických okruhů setkal
    – vyhledá základní informace v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
  • PSANÍ
    – je seznámen s grafickou podobou jazyka a zapíše slova a věty, která se vztahují k osvojovaným tématům
    – píše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života

Zvuková a grafická podoba jazyka:

– základní výslovnostní návyky

– vztah mezi zvukovou a grafickou podobou slov

– fonetické znaky (pasivně)

Slovní zásoba:

– základní slovní zásoba v komunikačních situacích probíraných tematických okruhů

– práce se slovníkem

Tematické okruhy: 

  • pozdravy a zdvořilostní fráze

  • čísla 0-100

  • rodina

  • oblíbené předměty/hračky

  • hudební nástroje

  • jídlo a pití

  • zvířata – domácí, na farmě, v Zoo

  • televizní pořady/zábava

  • sport a volný čas

  • ve městě a na vesnici

  • dopravní prostředky

  • povolání

  • oblečení

  • počasí

  • kalendářní rok (svátky, roční období, měsíce, dny v týdnu, hodiny)

Mluvnice: 

– základní gramatické struktury a typy vět, jsou-li součástí pamětně osvojeného repertoáru (jsou tolerovány elementární chyby

– gramatické vazby:

Can/can’t

Have/haven’t

Like/don’t like

Volitelné učivo: 

– práce s anglickým časopisem z nakladatelství BRIDGE Publishing House – autentické texty a poslechy (říkadla, básničky, písničky a krátké příběhy a hry) 

  • I/ you/ he/ she/ it/ we + be

  • Do/go/play – sports and free time activities

  • There is…/There are…

  • This is.... /These are…

  • Was/were

  • What’s the time?

Komentář

– cvičení a aktivity na PC, tabletu

– čtení textu v tištěné i digitální podobě

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

lidské vztahy (dramatizace příběhu)

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Kooperace a kompetice

Mezilidské vztahy

mezilidské vztahy (péče o dobré vztahy, empatie)

Komunikace

dovednosti pro sdělování verbální i neverbální

Rozvoj schopností poznávání

rozvoj schopnosti poznávat (soustředění, pozornost, smyslové vnímání)

Matematika

4. ročník

ZÁVISLOSTI, VZTAHY A PRÁCE S DATY