Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn
Učební osnovy
4. ročník
Matematika
ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– obor přirozených čísel 0 – 1 000 000 – písemné algoritmy sčítání, odčítání, násobení jednociferným a dvojciferným činitelem, dělení jednociferným činitelem – násobení a dělení 10,100,1000 – násobení a dělení mimo obor násobilek – počítání se závorkami – zaokrouhlování v oboru do 1 000 000 – slovní úlohy s osvojenými početními operacemi – celek, část, zlomek – polovina, třetina, čtvrtina, pětina, desetina – řešení a tvorba slovních úloh k určování poloviny, čtvrtiny, třetiny, pětiny, desetiny
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– opakování na dostupných online aplikacích a licencích – vyhledávání chybějících informací na internetu – práce s úkoly v aplikacích, jejich odesílání |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení problémů a rozhodovací dovednosti (znázorňování a modelování zlomků) Kooperace a kompetice kooperace, kompetice (náročnější slovní úlohy) |
ZÁVISLOSTI, VZTAHY A PRÁCE S DATY
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– statistické údaje a jejich reprezentace – zásady sběru a třídění dat – diagramy. grafy, tabulky – vztahy a logické řady – vztahy jednotek času, hmotnosti, délky, objemu
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– opakování na dostupných online aplikacích a licencích – vyhledávání chybějících informací na internetu – práce s úkoly v aplikacích, jejich odesílání |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení problému (rodinný rozpočet) |
Anglický jazyk 4. ročník RECEPTIVNÍ A PRODUKTIVNÍ JAZYKOVÉ DOVEDNOSTI |
Informatika 4. ročník Úvod do kódování a šifrování dat a informací |
GEOMETRIE V ROVINĚ A V PROSTORU
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– základní útvary v rovině: lomená čára, přímka, polopřímka, úsečka, čtverec, kružnice, obdélník, trojúhelník, kruh – jednoduché konstrukce trojúhelníku, kružnice, čtverce, obdélníku – grafické sčítání a odčítání úseček – jednotky délky a jejich převody – vzájemná poloha přímek – jednotky obsahu ve čtvercové síti – osová souměrnost rovinného útvaru – složené obrazce ve čtvercové síti
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– opakování na dostupných online aplikacích a licencích – vyhledávání chybějících informací na internetu – práce s úkoly v aplikacích, jejich odesílání |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita kreativita (hlavolam Tangram, obrázky z geometrických tvarů) |
NESTANDARDNÍ APLIKAČNÍ ÚLOHY A PROBLÉMY
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– řešení úloh úsudkem – číselné a obrázkové řady – magické čtverce, pyramidy, sudoku, zašifrované příklady, hlavolamy, rébusy |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– opakování na dostupných online aplikacích a licencích – vyhledávání chybějících informací na internetu – práce s úkoly v aplikacích, jejich odesílání
|
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
Kreativita
Rozvoj schopností poznávání
|
Informatika 4. ročník Práce ve sdíleném prostředí |
FINANČNÍ GRAMOTNOST
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– hodnota peněz; spoření, půjčky, dluhy; finanční produkty, finanční rozpočet, praktické slovní úkoly |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– opakování na dostupných online aplikacích a licencích – vyhledávání chybějících informací na internetu – práce s úkoly v aplikacích, jejich odesílání |
Projekt ESF - Zkvalitnění výuky přírodních věd
Výukové materiály zhotoveny v sw ACTIVINSPIRE, sdílené na disku "L". Více viz Učební zdroje