Škola opravdu nahoře - školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, č. j. ZSaMS 266/2022
Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn

Učební osnovy

3. ročník


Výtvarná výchova


1  týdně, P
Malba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Malba
    - zvládne techniku malby vodovými barvami, temperami, suchým pastelem, voskovkami
    - umí míchat barvy
    - dovede používat různé druhy štětců dle potřeby,rozpoznává a pojmenovává prvky vizuálně obrazného vyjádření ( barvy, objekty, tvary)
    - zvládne prostorovou techniku a rozfoukávání barev
    - rozliší teplé a studené barvy

- rozvíjení smyslové citlivosti, teorie barvy - barvy základní a doplňkové, teplé a studené barvy a jejich výrazové vlastnosti, kombinace barev

Komentář
Náročnost práce bude postupně od prvního ročníku úměrně zvyšována dle věku žáků.
Kresba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Kresba
    - zvládne kresbu měkkým materiálem, dřívkem (špejlí), perem, měkkou tužkou, rudkou, uhlem

- rozvíjení smyslové citlivosti, výrazové vlastnosti linie, tvaru, jejich kombinace v ploše, uspořádání objektu do celků, vnímání velikosti

Komentář
Náročnost práce bude postupně od prvního ročníku úměrně zvyšována dle věku žáků.
Techniky plastického vyjádření
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Techniky plastického vyjádření
    - modeluje z plastelíny, moduritu, hlíny

- reflexe a vztahy zrakového vnímání k vnímání ostatními smysly - hmatové, pohybové podněty

Komentář
Náročnost práce bude postupně od prvního ročníku úměrně zvyšována dle věku žáků.
Jiné techniky
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Jiné techniky
    - zvládne koláž, frotáž
    - umí výtvarně zpracovat přírodní materiál - nalepování, dotváření, tisk, otisk apod.
    - děti zvládnou použití výtvarných technik na základě vlastní životní zkušenosti - citového prožitku, vnímání okolního světa pomocí sluchových vjemů, hmatových,zrakových vjemů, které jsou prvotním krokem k vyjádření a realizaci jejich výtvarných představ , komunikuje na základě vlastní zkušenosti a do komunikace zapojuje obsah vizuálně obrazných vyjádření, která samostatně vytvořil

- koláž, frontáž,
- práce s přírodním materiálem

Komentář
Náročnost práce bude postupně od prvního ročníku úměrně zvyšována dle věku žáků.
Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Lidské vztahy

Kulturní diference

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola