Škola opravdu nahoře - školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, č. j. ZSaMS 266/2022
Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn

Učební osnovy

3. ročník


Anglický jazyk


Mgr. Lenka Dvořáková, 3  týdně, P
ŘEČOVÉ DOVEDNOSTI
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • 3101
    rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností, a reaguje na ně verbálně i neverbálně
  • 3102
    zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal
  • 3103
    rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného textu, pokud má k dispozici vizuální oporu
  • 3104
    - rozumí obsahu jednoduchého krátkého mluveného textu, který je pronášen pomalu, zřetelně a s pečlivou výslovností, pokud má k dispozici vizuální oporu
    – rozumí slovům a frázím, se kterými se v rámci tematických okruhů opakovaně setkal (zejména má-li k dispozici vizuální oporu)

  • 3105
    přiřadí mluvenou a psanou podobu téhož slova či slovního spojení
  • 3106
    píše slova a krátké věty na základě textové a vizuální předlohy

Zvuková a grafická podoba jazyka

– základní výslovnostní návyky – nastavení mluvidel

– vztah mezi zvukovou a grafickou podobou slov

– odlišnosti českého X anglického jazyka

– fonetické znaky (pasivně) 

Slovní zásoba

– základní slovní zásoba zdvořilostních frází: přivítání/rozloučení, poděkování

– základní slovní zásoba v komunikačních situacích probíraných tematických okruhů

 – jednoduchá slovní spojení dle tematických okruhů a základní gramatické struktury

Tematické okruhy

  • pozdravy a zdvořilostní fráze

  • čísla 0-20

  • škola a školní potřeby

  • barvy

  • odkud jsme (názvy zemí)

  • hračky

  • jídlo a pití

  • hry venku, sporty, aktivity

  • domov a nábytek

  • město

  • oblečení

  • lidské tělo/části obličeje

  • kalendářní rok (svátky, roční období, měsíce, dny v týdnu, hodiny)

  • zvířata – domácí, na farmě, v Zoo

Mluvnice

-základní gramatické struktury a typy vět, jsou-li součástí pamětně osvojeného repertoáru (jsou tolerovány elementární chyby, které nenarušují smysl sdělení a porozumění)

-gramatické vazby:

  • I’ m/ he’s, she’s, it’s…

  • This is…

  • Where’s…?

  • I’ve got, you ‘ve got …/he’s got, she’s got…

  • I can…

  • I like…

  • How many/much?

  • There is… 

Volitelné učivo

práce s anglickým časopisem z nakladatelství BRIDGE Publishing House 

– jiné autentické texty a poslechy (říkadla, básničky, písničky a krátké příběhy 

– pohybové a slovní hry

Komentář

– cvičení a aktivity na PC, tabletu

– čtení textu v tištěné i digitální podobě

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Seberegulace a sebeorganizace

seberegulace a sebeorganizace (organizace vlastního času)

Rozvoj schopností poznávání

cvičení dovednosti zapamatování, dovednosti pro učení

Mezilidské vztahy

mezilidské vztahy (péče o dobré vztahy, chování podporující dobré vztahy)

Komunikace

komunikace v různých situacích (dovednosti pro sdělování verbální i neverbální)