Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn
Učební osnovy
1. ročník
Matematika
ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– obor přirozených čísel do 20 – čtení a zápis čísla v desítkové soustavě, vztahy <,>, = – orientace na číselné ose – sčítání a odčítání přirozených čísel do 20 bez přechodu přes 10 – rozklad čísla – volitelné učivo: sčítání a odčítání s přechodem 10 – jednoduché slovní úlohy |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– cvičení s aplikacemi ve vyučování |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy mezilidské vztahy (hra na obchod) Poznávání lidí poznávání (didaktické hry) Kreativita kreativita (obrázky z geom. tvarů) Psychohygiena
Sebepoznání a sebepojetí
|
ZÁVISLOSTI, VZTAHY A PRÁCE S DATY
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– závislosti a jejich vlastnosti (například průběh dne, dny v týdnu, roční období) – závislosti a jejich vlastnosti – zápis čísel do tabulky, vyhledávání informací v tabulce, logické řady
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– cvičení s aplikacemi ve vyučování |
GEOMETRIE V ROVINĚ A V PROSTORU
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– základní útvary v rovině: čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh – základní útvary v prostoru: koule, krychle, kvádr, válec – termíny malý, velký, větší, menší, největší, nejmenší – termíny vpravo, vlevo, nad, pod, před, za, hned za, hned před |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– cvičení s aplikacemi ve vyučování |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace
|
FINANČNÍ GRAMOTNOST
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– manipulace s papírovými mincemi, úkoly na PC |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– cvičení s aplikacemi ve vyučování |