Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn
Učební osnovy
1. ročník
Český jazyk a literatura
KOMUNIKAČNÍ A SLOHOVÁ VÝCHOVA
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
Přípravné období, průpravná cvičení – rozhovoření žáků pomocí vhodných témat z jim známého prostředí – rozvoj slovní zásoby a uvědomování si významu slov – rozvoj řeči formou procvičování výslovnosti, dechová a hlasová cvičení, komunikační cvičení – zraková příprava, orientace v prostoru a na stránce – rozvoj grafomotoriky (uvolňovací cviky)
Čtení a psaní – čtení prvních písmen (A, M, L, E, S, O, P, U, I) – čtení slabik a prvních slov s otevřenou slabikou – nácvik a upevňování čtení slov různé stavby v metodické řadě – čtení slov s ď, ť, ň – čtení slov se skupinami dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě – čtení slov se slabikotvorným r, l, m – čtení slov se skupinami di, ti, ni – čtení vět a krátkých textů vázaným slabikováním s důrazem na porozumění – postupné uvědomování si čtení se správnou intonací na konci vět – aktivní a tvořivá práce s textem – čtení s porozuměním spojené s psaním a opačně – vytváření správných hygienických návyků při čtení – postupné osvojení všech velkých a malých písmen abecedy v tiskací i psací podobě (vázané písmo) – vytváření správných hygienických návyků při psaní |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– cvičení a aktivity na PC, tabletu – seznámení s klávesnicí PC – čtení textu v tištěné i digitální podobě |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy (dramatizace) OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti (spojování textu s obrázkem) Poznávání lidí
Sebepoznání a sebepojetí
Rozvoj schopností poznávání (hry na postřeh, pozornost, soustředění) Komunikace
|
JAZYKOVÁ VÝCHOVA
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– rozlišování hlásek ve slabikách /slovech, rozklad a sklad slabik/slov (analyticko-syntetická metoda) – věta, slovo, slabika, písmeno/hláska – krátké a dlouhé samohlásky – písmena a jejich podoby (malá a velká psací i tiskací) – vlastní jména (jména a příjmení) |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– cvičení a aktivity na PC, tabletu – seznámení s klávesnicí PC – čtení textu v tištěné i digitální podobě |
LITERÁRNÍ VÝCHOVA
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– přednes naučených veršů, říkadel a básní, … – naslouchání čtenému i mluvenému textu – čtení krátkých textů, reprodukce, vyprávění |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– cvičení a aktivity na PC, tabletu – seznámení s klávesnicí PC – čtení textu v tištěné i digitální podobě |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy (ilustrace k textu, divadelnímu představení) |