Škola opravdu nahoře - školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, č. j. ZSaMS 266/2022
Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn

Učební osnovy

1. ročník


Hudební výchova


1  týdně, P
Vokální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Vokální činnosti
    - dbá na správné dýchání a držení těla
    - provádí hlasová a dechová cvičení
    - zřetelně vyslovuje
    - zná význam not
    - rozlišuje tón, zvuk, hlas mluvený a zpěvní
    - umí vytleskat rytmus podle vzoru
    - rozlišuje krátké a dlouhé tóny

- pěvecký a mluvní projev (pěvecké dovednosti, hlasová hygiena)
- hudební rytmus (realizace písní ve 2/4 taktu)
- dvojhlas (lidový dvojhlas)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Princip sociálního smíru a solidarity

Multikulturalita

Etnický původ

Lidské vztahy

Kulturní diference

Instrumentální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Instrumentální činnosti
    - učí se používat dětské hudební nástroje k rytmických cvičením a hudebnímu doprovodu
    - pozná a umí pojmenovat klavír, kytaru, flétnu, dřívka, triangl, hůlky, bubínek,

- hra na hudební nástroje (reprodukce motivů, témat, jednoduchých skladbiček pomocí nástrojů z Orfeova instrumentáře, zobcových fléten)
- rytmizace, hudební hry(ozvěna)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Princip sociálního smíru a solidarity

Multikulturalita

Etnický původ

Lidské vztahy

Kulturní diference

Hudebně pohybové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Hudebně pohybové činnosti
    - provádí hudebně pohybovou činnost (držení těla, chůze, jednoduché taneční hry, pochod)

- taktování, pohybový doprovod znějící hudby (2/4 takt)
- pohybové vyjádření hudby (pohybová improvizace)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Princip sociálního smíru a solidarity

Multikulturalita

Etnický původ

Lidské vztahy

Kulturní diference

Poslechové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Poslechové činnosti
    - pozná a naučí se vybrané vánoční koledy
    - pozná vybrané hudební nástroje (viz hudební nástroje) podle zvuku
    - seznámí se s varhanní hudbou
    - pozná hymnu ČR a rozumí smyslu textu

- kvality tónů
- hudba vokální, instrumentální, vokálně instrumentální, lidský hlas, hudební nástroj
- hudební styly(hudba pochodová, taneční, ukolébavka, …)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Princip sociálního smíru a solidarity

Multikulturalita

Etnický původ

Lidské vztahy

Kulturní diference