Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn
Učební osnovy
2. ročník
Prvouka
MÍSTO, KDE ŽIJEME
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– domov: prostředí domova, orientace v místě bydliště – škola: prostředí školy, činnosti ve škole, okolí školy, bezpečná cesta do školy; riziková místa a situace – obec (město): části obce, místní krajina, poloha v krajině, minulost a současnost obce (města), významné budovy, dopravní síť |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– materiály tištěné i v digitální podobě – práce na PC (online mapy), vyhledávání informací, obrázků na PC – seznámení s aplikací MST |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět objevujeme Evropu a svět, naše vlast jako součást Evropy VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování budování demokratických vztahů, práv a povinností občanů |
LIDÉ KOLEM NÁS
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– rodina: vzájemné soužití členů rodiny, vztahy mezi nimi, respekt a pomoc v rodině, rozdělení rolí, komunikace a spolupráce v rodině; rodinné oslavy a tradice – mezilidské vztahy – práce a volný čas – povolání a pracovní činnosti |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– materiály tištěné i v digitální podobě – práce na PC (online mapy), vyhledávání informací, obrázků na PC – seznámení s aplikací MST |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy respektování individuality člověka, národností a ras OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy mezilidské vztahy, sociální cítění, spolupráce a pomoc mezi členy rodiny, komunikace mezi dětmi a dospělými |
LIDÉ A ČAS
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– rok: čas, kalendář, roční období, měsíce, názvy dnů, části dne, analogové hodiny – minulost, současnost a budoucnost – svátky a sváteční dny: adventní, vánoční, novoroční zvyky a tradice, velikonoční zvyky a tradice |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– materiály tištěné i v digitální podobě – práce na PC (online mapy), vyhledávání informací, obrázků na PC – seznámení s aplikací MST |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět zvyky a tradice u nás a v jiných zemích, rozdíly mezi oslavami vánočních svátků OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí výchova ke kázni a zodpovědná organizace času Rozvoj schopností poznávání
|
ROZMANITOST PŘÍRODY
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– rostliny, houby, živočichové (znaky života, životní potřeby a projevy, průběh a způsob života, výživa, význam v přírodě a pro člověka) – rovnováha v přírodě (význam, vzájemné vztahy mezi organizmy, základní společenstva) – ohleduplné chování k přírodě a ochrana přírody – změny v přírodě (typické znaky v ročních obdobích, počasí) – hospodářská a domácí zvířata – ptáci stálí a tažní – společné znaky savců, ptáků, ryb – vybraná přírodní společenstva a ekosystémy |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– materiály tištěné i v digitální podobě – práce na PC (online mapy), vyhledávání informací, obrázků na PC – seznámení s aplikací MST |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života rozvíjení porozumění vztahům člověka a prostředí a vlivům lidské činnosti na prostředí uvědomování si podmínek života, vnímavý přístup k přírodě OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání rozvíjení schopnosti poznávání, cvičení smyslového vnímání, pozornosti, řešení problémů, zapamatování si pojmů formování studijních dovedností, přínos vědomostí potřebných k uvažování v širších souvislostech |
ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
– rozdílnost lidských ras – části lidského těla, životně důležité orgány a jejich funkce, smysly – nemoc, úraz a příznaky nemocí – péče o čistotu těla, péče o zdraví, hygienické návyky, zdravá strava, pitný režim, základy správného stolování, zdravý životní styl – správné a bezpečné chování v přírodě, v rizikovém prostředí – chování při mimořádných událostech – základní pravidla silničního provozu |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
– materiály tištěné i v digitální podobě – práce na PC (online mapy), vyhledávání informací, obrázků na PC – seznámení s aplikací MST |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí vedení k utváření zdravého životního stylu MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Etnický původ vedení k respektování etnických a jiných odlišností VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občan, občanská společnost a stát pozitivní přístup k životu a kladný vztah k ostatním lidem pomoc druhému je základním předpokladem spokojeného života ovlivňujícím i naše zdraví OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy utváření dobrých mezilidských vztahů, uvědomování si hodnoty lidí, primární prevence škodlivých způsobů chování Sebepoznání a sebepojetí zdravá výživa, vědomí účinků vyvážené a zdravé stravy jako základu našeho zdraví |