Škola opravdu nahoře - školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, č. j. ZSaMS 266/2022
Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn

Učební osnovy

2. ročník


Hudební výchova


1  týdně, P
Vokální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Vokální činnosti
    - rozlišuje rytmus pomalý a rychlý, melodii stoupavou a klesavou, zeslabování a zesilování
    - umí vytleskat rytmus podle říkadel a písní
    - zná pojmy notová osnova, noty, houslový klíč
    - rozlišuje noty, pomlky, takty
    - umí doplnit zpěv hrou na jednoduché hud. nástroje
    - umí zazpívat vybrané vánoční koledy

- pěvecký a mluvní projev (pěvecké dovednosti, hlasová hygiena, dynamicky odlišný zpěv, rozšiřování hlasového rozsahu)
- hudební rytmus (realizace písní ve 2/4 a 3/4 taktu)
- dvojhlas ( kánon)

Instrumentální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Instrumentální činnosti
    - pozná a rozlišuje hudební nástroje podle zvuku – klavír, trubka, housle, pikola
    - umí užívat dětské hudební nástroje

- hra na hudební nástroje (reprodukce motivů, témat, jednoduchých skladbiček pomocí nástrojů z Orfeova instrumentáře, zobcových fléten)
- rytmizace, hudební hry (otázka – odpověď), hudební improvizace

Hudebně pohybové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Hudebně pohybové činnosti
    - umí se pohybovat podle daného rytmu, při tanci tleskat a do pochodu bubnovat
    - umí pohybově vyjádřit hudbu, zpěv s tancem

- taktování, pohybový doprovod znějící hudby (2/4 takt)
- pohybové vyjádření hudby (pohybová improvizace)

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Vnímání autora mediálních sdělení

Poslechové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Poslechové činnosti
    - rozlišuje umělou a lidovou píseň
    - seznámí se s vybranými skladbami klasiků

- kvality tónů, vztahy mezi tóny (akord)
- hudební výrazové prostředky, hudební prvky (pohyb melodie, rytmus)
- hudba vokální, instrumentální, vokálně instrumentální, lidský hlas, hudební nástroj
- hudební styly (hudba pochodová, taneční, ukolébavka, …)