Škola opravdu nahoře - školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, č. j. ZSaMS 266/2022
Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn

Učební osnovy

2. ročník


Anglický jazyk


0+1  týdně, P
ŘEČOVÉ DOVEDNOSTI
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • ŘEČOVÉ DOVEDNOSTI
    – je seznámen se zvukovou podobou cizího jazyka

    – reaguje na jednoduché pokyny a otázky učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností (reaguje na ně verbálně i neverbálně)

    – vybaví si výrazy pro pozdrav a poděkování a reaguje na ně

    – zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal

Zvuková podoba jazyka: 

– základní výslovnostní návyky – nastavení mluvidel

– zvuková podoba slov

– základní grafická podoba slov

Slovní zásoba: 

– základní slovní zásoba podle tematických okruhů

Tematické okruhy: 

  • pozdravy

  • zvířata ze Zoo

  • škola a školní potřeby

  • jídlo a pití

  • lidské tělo/části obličeje

  • domov

  • oblečení

  • čísla 0-12

  • barvy

  • svátky narozeniny, Halloween, Vánoce a Velikonoce

Mluvnice: 

– základní gramatické struktury a typy slovních spojení

Volitelné učivo: 

– autentické poslechy: říkadla, říkadla s pohybem, básničky a písničky, příběhy a hry 

Komentář

– cvičení a aktivity na PC, tabletu

– činnosti s klávesnicí PC v aj

– čtení textu v tištěné i digitální podobě

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

lidské vztahy (dramatizace příběhu)

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Hodnoty, postoje, praktická etika

hodnoty, postoje, praktická etika (komunikační cvičení)

Rozvoj schopností poznávání

rozvoj schopnosti poznávání (formování studijních dovedností)

Komunikace

komunikace (dovednosti sdělování v různých situacích, porozumění sobě i druhým)

Sebepoznání a sebepojetí

(ve skupině), sebepojetí, sebeorganizace, a seberegulace