Škola opravdu nahoře - školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, č. j. ZSaMS 266/2022
Základní škola a mateřská škola Špindlerův Mlýn

Projekty

Sám sebou


Úzce spjat s předměty Vlastivěda (1. stupeň) a především s předmětem Výchova k občanství a zdraví na 2. stupni ZŠ - viz učební osnovy a výstupy daného předmětu.

Systematická a dlouhodobá práce v oblasti prevence sociálně - patologických jevů. Je realizován ve spolupráci s odborníky, pod vedením PaedDr. Z. Kašparové.
Pro žáky 6. až 9. třídy je projekt realizován ve formě dvoudenních výjezdních výcvikových akcí, které jsou součástí minimálního preventivního programu školy. Žáci 3. až 5. třídy absolvují jednodenní seminář, který je realizován v ZŠ Špindlerův Mlýn. Projekt je realizován v měsíci květnu nebo červnu, dle klimatických podmínek

Program a pravidelná osnova dvoudenních akcí
Program je rozdělen na část interaktivní, sociální hry, žáci poznávají sami sebe, své schopnosti, třídní kolektiv, zjišťují, zda mohou důvěřovat ostatním spolužákům, a na teoretickou část s prvky aktivního sociálního učení k problematikám:
– prevence návykových látek,
– osobnost, vztahy, kolektiv, spolupráce,
– prevenci kriminality.

Program a pravidelná osnova jednodenních seminářů
- klima třídního kolektivu
- vztahy mezi žáky

Cíl projektu:
- zavádění témat protidrogové prevence do běžné výuky
- zvyšování informovanosti a metodické úrovně pedagogů při práci s dětmi v oblasti problematiky návykových látek
- vzbudit a posilovat v dětech pocit, že drogy jsou vážným problémem v životě, ale že ho umí a chtějí řešit
- zlepšení spolupráce mezi školou a rodiči v oblasti protidrogové prevence
- zvýšení informovanosti rodičů a jejich zájmu o tuto problematiku
- medializace výsledků preventivní strategie školy
- prevence šikany
- spolupráce a vzájemná pomoc mezi žáky

Hodnocení
Na závěr je zpracováno písemné zhodnocení lektory. Závěry jsou konzultovány s třídními učiteli, v případě potřeby včetně návrhu opatření k řešení zjištěných abnormalit.
V případě zájmu rodičů jsou poskytovány přímo v ZŠ odborné konzultace.
Hodnocení je provedeno i z hlediska žáků - na závěr každé aktivity je uskutečněno rychlé dotazníkové šetření, které je zahrnuto v závěrečné zprávě.

Partneři a spolutvůrci projektu:
Pedagogická a právní poradna - PaedDr. Zdena Kašparová, JUDr. Karel Kašpar
Weberova 213, 150 00 Praha 5
Mob.: 603 294 304, 604 122 097
www.pppk.cz



 

Průřezová témata

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Sebepoznání a sebepojetí

Seberegulace a sebeorganizace

Psychohygiena

Kreativita

Poznávání lidí

Mezilidské vztahy

Komunikace

Kooperace a kompetice

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Hodnoty, postoje, praktická etika

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Práce v realizačním týmu